مصاحبه اختصاصی بخش فارسی سایت گل با ساندرو روسل: بارسا به دنبال قهرمان شدن و بردن به هر قیمتی نیست

صرفنظر از دعواهای رایج بارسلونا و رئال مادرید، باید گفت که هرچند خوزه مورینیو بسیار آگاهانه از فوتبال صحبت می کندو صحبت های او بسیار تأثیرگذارتر از دیگران می باشداما رفتار او عاری از صداقت بوده و به تواین احساس را می دهد که یک فریبکار حرفه ای است که آشکارا دروغ می گوید و این امر در عمل برای ما اتفاق افتاد.

حال به مصاحبه با ساندرو راسل پس از سخنرانی عمومی در چهارمین کنفرانس Globe Soccer توجه نمائید:

کمی راجع به آکادمی فوتبال خود بگوئید؟

راسل: من بسیار خوشحال از سرمایه گذاری خود در لاماسیا هستم و بعضی وقتها می بینم که 11نفر اصلی تیم از دل  آکادمی باشگاه  بیرون آمده اند این خوشحالی مضاعف می شود. ما در آنجا فقط به تکنیک و تاکتیک نمی پردازیم بلکه در وهله اول می کوشیم که انسانهای خوبی تربیت کنیم که به ارزشهای اخلاقی  احترام می گذارند و تلاش ، کارگروهی و همبستگی را سرلوحه کار خود قرار دهند. برای ما بردن جام ها مهم نیست بلکه بازی منصفانه هم از اهمیت زیادی برخوردار بوده چون بازیکنان ما الگوی جوانان بسیاری در سراسر دنیا می باشند.  اگر بازیکنی در آکادمی خوب تحصیل نکند ما با او همکاری نخواهیم کرد یعنی برای ما فقط فوتبال مهم نیست.

آیا قواعد رفتاری هم برای شما مهم است و در قراردادهای خود با بازیکنان آنها را مورد تاکید قرار می دهید؟

بله. اما این قواعد اجباری نمی باشند بلکه داوطلبانه و اختیاری بوده، بازیکنان ما یک درصد از حقوق سالیانه خود را برای کمک به پیشکسوتان باشگاه و بنیادهای خیریه اعطاء می کنند در حالیکه این کار اصلا اجباری نمی باشد و باشگاه دخالتی در آن ندارد.

از زمانی که رئیس بارسلونا شدید با 6 بازیکن جدید قرارداد بستید ایا هنگام عقد قرارداد به رفتار آنان هم توجه داشتید؟

بله مطمئنا.  ما با اقوام  و مربیان سابق آنها صحبت می کردیم که آیا انسانهای خوبی می باشند یا نه.

با توجه به مشکلات سیاسی ایالت کاتالونیا آیا رفتارهای سیاسی بازیکنان خارج از زمین مسابقه هم برای شما مهم است؟ آیا از آنها می خواستید در سیاست دخالت نکنند؟

نه نیازی بدین کار نمی باشد چون سیاست نباید با ورزش قاطی شودو ما باید به عنوان یک تیم ورزشی از سیاست جدا باشیم و آنچه برای ما مهم است فوتبال است و ما مسئله کاتالونیا را با فوتبال آمیخته نمی کنیم.

آیا هدف نهایی شما سوددهی باشگاه است؟

نه ما یک بنگاه اقتصادی نیستیم و همینکه ضرر ندهیم برای ما کفایت می کند چون ما در امور اجتماعی سرمایه گذاری می کنیم که برای ما بسیار مهم تر است.  برای ما ارزشهای خانوادگی هم مهم است  واین بسار بد است که والدین بازیکنان جوان فقط به پول میاندیشند و فرزند خود را یک کالای قابل فروش در نظر می گیرند چون اینکار باعث می شود بازیکن مغرور و خود شیفته شده و اصول اساسی رفتاری را فرا نگیرد.

و سوال راجع به آینده کاری تیتو ویلانوو در بارسلون؟

از نظر من امروز هم بخشی از آینده است و بدنبال قهرمان شدن و بردن به هر قیمتی نیستیم و سلامتی تیتو هم  بسیار مهم است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فيلم
  • قالب وبلاگ